Ikuti
YULIANA FRISKA
YULIANA FRISKA
Universitas Pamulang
Email yang diverifikasi di unpam.ac.id
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Improving students' reading comprehension of narrative text through project-based learning
Y Friska
ELT-Echo 3 (1), 47-58, 2018
142018
INDONESIAN EFL STUDENTS’PERCEPTIONS ON SYNCRHONOUS AND ASYNCHRONOUS E-LEARNING
Y Friska
Journal of English Language and Education 6 (1), 44-55, 2021
102021
Peningkatan Keterampilan Dasar Matematika dan Bahasa Inggris Sebagai Upaya dalam Menghadapi Tantangan Era Revolusi Industri 5.0
A Hidayat, Y Friska, A Anggraini, MT Syafi’i, A Kusumaningsih
Abdimisi 1 (1), 55-62, 2019
92019
Translanguaging pedagogy in ELT practices: experiences of teachers in Indonesian pesantren-based schools
A Madkur, Y Friska, L Lisnawati
VELES (Voices of English Language Education Society) 6 (1), 130-143, 2022
62022
Pendampingan Belajar Matematika dan Bahasa Inggris Gratis Untuk Anak Asuh Yayasan Al-Kamilah
A Hidayat, A Anggraini, Y Friska, A Kusumaningsih, MT Syafi’i
Jurnal Pengabdian Pendidikan Masyarakat (JPPM) 2, 19-24, 2021
52021
First language acquisition on a three-year-old child
Y Friska, MT Syafi'i
Acitya: Journal of Teaching and Education 3 (2), 267-279, 2021
42021
Students' Perceptions towards National Examination: A Washback Study
Y Friska, I Setiawan
Academic Journal Perspective: Education, Language, and Literature 6 (2), 144-158, 2018
32018
Tingkat pemahaman numerik dan keterampilan berbicara bahasa asing anak didik al-kamilah
A Hidayat, Y Friska, A Anggraini, MT Syafi’i, A Kusumaningsih
Prosiding Senantias: Seminar Nasional Hasil Penelitian dan Pengabdian kepada …, 2021
22021
Sisi Gelap Investasi: Menghindari Kebangkutan Pada Investasi dan Pembayaran Kekinian
Y Friska, A Kusumaningsih, MT Safi’i, A Hidayat
Jurnal Pengabdian Masyarakat Dharma Andalas 1 (1), 84-93, 2022
12022
Studi penguasaan Matematika dan Bahasa Inggris anak asuh Yayasan Al-Kamilah, Depok, Jawa Barat
A Hidayat, YFY Friska, AA Anggraini, MT Syafi’i, A Kusumaningsih
Indonesia Berdaya 1 (2), 39-48, 2020
12020
Washback effect of English national examination: Teachers ‘perceptions and responses
Y Friska
Pedagogy 3, 44-57, 2015
12015
Inclusive English Class in Higher Education: A Challenge
Y Friska
Journal of Education Research 4 (4), 2327-2334, 2023
2023
The Development of The English Language Learning Videos Through Role Playing Based on Personalization Through A Data Driven Approach for Deaf Students
LI Purnomo, F Fitriyah, Y Friska, NRI Husnul
Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di …, 2023
2023
English for Specific Purposes: an English Material Needs of Accounting Students
Y Friska
Journal on Teacher Education 4 (4), 394-404, 2023
2023
Problems in Reading Comprehension of TOEFL Prediction Test
Y Friska
Journal of English Language and Education 7 (2), 96-104, 2022
2022
Students’ Perception on Synchronous Video Conferenced-Based English Course
Y Friska
Journal on Teacher Education 4 (2), 943-952, 2022
2022
Research & Teaching Assistant: Jalan Lain Kuliah Gratis ke USA Selain dengan Beasiswa
MT Syafi'i, Y Friska, A Anggraini, A Kusumaningsih, A Hidayat
Jurnal Pengabdian Masyarakat (ABDIRA) 2 (3), 109-116, 2022
2022
Edukasi “Digital Investment Strategy” Guna Mengurangi Risiko Kerugian, Dengan Fundraising Sebagai Value-Added
A Kusumaningsih, A Hidayat, MT Syafi, Y Friska
Intervensi Komunitas 4 (1), 2022
2022
AUTONOMOUS LEARNING IN ELT: STUDENTS’PERCEPTIONS AND PRACTICES
Y Friska
ANGLO-SAXON: Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris 12 (2 …, 2021
2021
The effect of directed reading thinking activity and reading interest on students' reading comprehension
F Yuliana
Jakarta: Fakultas Ilmu Tarbiyah dan Keguruan UIN Syarif Hidayatullah, 2015, 2015
2015
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20