Ikuti
Muhammad Darwis Dasopang ( SCOPUS ID: 57219916485,  ORCID ID: 0000-0002-3205-0964)
Muhammad Darwis Dasopang ( SCOPUS ID: 57219916485, ORCID ID: 0000-0002-3205-0964)
IAIN Padangsidimpuan
Email yang diverifikasi di iain-padangsidimpuan.ac.id
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Belajar dan pembelajaran
A Pane, MD Dasopang
Fitrah: Jurnal Kajian Ilmu-Ilmu Keislaman 3 (2), 333-352, 2017
29652017
Online learning during the covid-19 pandemic: How is it implemented in elementary schools
AH Lubis, MD Dasopang
Premiere Educandum: Jurnal Pendidikan Dasar Dan Pembelajaran 11 (1), 120-134, 2021
662021
Pengembangan buku cerita bergambar berbasis augmented reality untuk mengakomodasi generasi Z
AH Lubis, MD Dasopang
Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, Dan Pengembangan 5 (6), 780-791, 2020
552020
Effectivity of interactive multimedia with theocentric approach to the analytical thinking skills of elementary school students in science learning
AH Lubis, F Yusup, MD Dasopang, S Januariyansah
Premiere Educandum: Jurnal Pendidikan Dasar Dan Pembelajaran 11 (2), 215-226, 2021
92021
Augmented reality pictorial storybook: How does it influence on elementary school mathematics anxiety
AH Lubis, MD Dasopang, F Ramadhini, EM Dalimunthe
Premiere Educandum: Jurnal Pendidikan Dasar dan Pembelajaran 12 (1), 41-53, 2022
72022
Perempuan-Perempuan Tangguh Penjaga Nilai-Nilai Keislaman Anak: Studi Daerah Minoritas Muslim
MD Dasopang, AH Lubis
Kafaah: Journal of Gender Studies 11 (1), 83-94, 2021
72021
Analysis of students’ mental health after terror cases in Indonesia
MD Dasopang, E Erawadi, A Sati, AA Lubis, H Hasibuan
Systematic Reviews in Pharmacy 11 (2), 939-943, 2020
72020
How do Millennial Parents Internalize Islamic Values in Their Early Childhood in the Digital Era?
MD Dasopang, AH Lubis, HR Dasopang
Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan 14 (1), 697-708, 2022
52022
Pengaruh kualitas guru terhadap kemampuan guru dalam memvariasikan pembelajaran
DM Darwis
Tazkir: Jurnal Penelitian Ilmu-ilmu Sosial dan Keislaman 3 (1), 195-206, 2017
52017
Pola penanaman karakter mulia terhadap anak didik dalam keluarga berdasarkan nilai yang terkandung dalam hadits
MD Dasopang
Tazkir: Jurnal Penelitian Ilmu-ilmu Sosial dan Keislaman 6 (1), 117-132, 2020
42020
Integration of Religion and Culture in Muslim Minority Communities through Islamic Education
MD Dasopang, HSH Adam, IFA Nasution
Jurnal Pendidikan Islam 8 (2), 221-238, 2022
32022
School based management model: A study of development in high school in Indonesia
MD Dasopang, JE Pohan
International Journal of Health Sciences 1 (6), 10596-10606, 2022
3*2022
Perspektif strategi pembelajaran akhlak mulia membangun transformasi sosial siswa SMP
MD Dasopang
Studi Multidisipliner: Jurnal Kajian Keislaman 1 (1), 27-45, 2014
32014
Pola asuh orang tua single parent dalam mendukung pendidikan formal anak di MTsS al-Abror Muarasoma Kecamatan Batang Natal Kabupaten Mandailing Natal
NH Nasution, MD Dasopang, S Fikri
Studi Multidisipliner: Jurnal Kajian Keislaman 7 (1), 46-64, 2020
22020
Paradigma integrasi keilmuan dan konseptualisasinya dalam kurikulum Universitas Islam Negeri se-Sumatera
MD Dasopang, A Anhar, E Erawadi, ZE Hasibuan
Kencana, 2021
12021
Integrasi Iptek Dengan Imtaq pada Pelajaran MIA di MAN Insan Cendekia Tapanuli Selatan
M Harahap, MD Dasopang
Studi Multidisipliner: Jurnal Kajian Keislaman 7 (2), 169-185, 2020
12020
How Do The Concept Design and Pancasila Study Integrate Islamic Vision and Nationality Towards Indonesian Moslem in Millennium Era
MD Dasopang, AH Lubis, A Pane, A Nijar, I Harahap
KnE Social Sciences, 116–124-116–124, 2023
2023
Scientific Integration in Islamic Religious College in Indonesia: Analysis of Application Form, Opportunities, and Challenges.
MD Dasopang, ZE Hasibuan
Review of International Geographical Education Online 12 (1), 2022
2022
Menarik benang merah basis pendidikan Islam bermartabat
MD Dasopang
Darul Ilmi: Jurnal Ilmu Kependidikan dan Keislaman 3 (2), 1-9, 2022
2022
How effective are teacher explanatory skills on elementary school student involvement in the mastery of online-based learning materials?
A Asfiati, S Hartinah, MD Dasopang, D Hasibuan
Review Of International Geographical Education 11 (2), 688-698, 2021
2021
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20