Follow
Klausa (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra)
Klausa (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra)
Other namesUniversitas Ma Chung
Universitas Ma Chung
Verified email at machung.ac.id - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Pola kalimat bahasa Indonesia tulis pembelajar BIPA tingkat pemula asal Tiongkok di Universitas Ma Chung Tahun 2018
Y Nirmalasari
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra) 2 (01), 41-50, 2018
112018
Building 21-Century Indonesian teachers’ teaching capacities through the integration of technology into classrooms
D Ginting
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 2 (02), 1-10, 2018
102018
Analisis Tindak Tutur Direktif Beserta Fungsinya pada Kumpulan Cerita Pendek Senyum Karyamin Karya Ahmad Tohari
IW Arvelia, ZN Salsabila, APY Utomo
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 6 (2), 58-70, 2022
92022
Portraying the performance of Indonesian’s massive open online course facilitators
D Ginting, R Woods, NR Tantri, PS Rahayu, R Asfihana
Sage Open 12 (3), 21582440221116601, 2022
62022
Perbandingan unsur pembangun cerita novel dan film sang pemimpi: Kajian sastra bandingan
MD Setiawan
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 5 (1), 19-28, 2021
62021
Pengembangan bahan ajar menyimak berbasis kopi bagi pemelajar BIPA tingkat pemula
Y Nirmalasari
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 6 (1), 61-72, 2022
42022
Using Authentic Materials and Vocabulary Profiler to Enhance Vocabulary Learning. KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra), 2 (01), 1–13
P Djiwandono
42018
ANALISIS PERGESERAN TERJEMAHAN BAHASA MANDARIN-INDONESIA PADA FILM AFTERSHOCK《 唐山大地震》 电影翻译转换分析
RA Brahmana, R Sofyan, TKR Adha
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra) 6 (2), 71-82, 2022
32022
ANALISIS PERGESERAN TERJEMAHAN BAHASA MANDARIN-INDONESIA PADA FILM AFTERSHOCK《 唐山大地震》 电影翻译转换分析
RA Brahmana, R Sofyan, TKR Adha
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra) 6 (2), 71-82, 2022
32022
Management of Politeness Strategies and Rhetorical Devices in Donald Trump’S Speeches During the Conflict With Iran: Pragmatic View
K Nisak, L Ariyanti
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 5 (1), 1-18, 2021
32021
Analisis Kualitas Terjemahan Teks Bahasa Jepang ke Bahasa Indonesia dengan Bing Translator
WS Budi, FA Saragih
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 5 (1), 45-62, 2021
32021
Language Variations In Madurese across Regions and Age Groups: Looking at Syntactic and Lexical Variations among Regions and Age Groups
S Muttaqin, S Sahiruddin, IN Rodliyah
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 3 (01), 45-56, 2019
32019
“Find Your Happy Place”: A Study on Characterization and the Meaning of Happiness in Trolls (2016)
NA Tayongka
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra) 2 (02), 25-36, 2018
32018
Interpretasi Hermeneutika: Meneropong Diskursus Seni Memahami Melalui Lensa Filsafat Modern dan Postmodern
A Wahyudi
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, Dan Sastra) 2 (02), 51-79, 2018
32018
Pictionary game for vocabulary mastery: Best practice from a rural school context
AS Odang, SIG Uran, WO Janggo
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 7 (1), 28-36, 2023
22023
MERDEKA CURRICULUM FOR HIGH SCHOOL ENGLISH LEARNING IN THE DIGITAL ERA
NA Rohimajaya, W Hamer
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 7 (1), 1-8, 2023
22023
Tipologi Sintaksis Bahasa Sabu
MB Kale
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 6 (1), 37-60, 2022
22022
The structure of collocation and its translation structures in subtitles of Kurzgesagt YouTube channel
C Veronika
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 4 (01), 1-10, 2020
22020
The inseparable narratology and genre in Disney’s Aladdin (2019): A Structuralist Criticism
S Hamim
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 4 (01), 11-32, 2020
22020
Flouting maxims in White House Down
R Sinaga
KLAUSA (Kajian Linguistik, Pembelajaran Bahasa, dan Sastra) 4 (02), 81-88, 2020
22020
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20