Follow
Daliman Daliman
Daliman Daliman
Faculty of Psychology, Universitas Muhammadiyah Surakarta
Verified email at ums.ac.id
Title
Cited by
Cited by
Year
The achievement of entrepreneurship competence and entrepreneurial intentions: Gender role, attitude and perception of entrepreneurship controls mediation
D Daliman, S Sulandari, I Rosyana
Journal of Social Studies Education Research 10 (4), 392-426, 2019
232019
Elderly muslim wellbeing: Family support, participation in religious activities, and happiness
T Taufik, AN Dumpratiwi, N Prihartanti, D Daliman
The Open Psychology Journal 14 (1), 2021
122021
Dukungan Sosial Keluarga Dalam Memotivasi Menyelesaikan Skripsi Pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta
Y Puspitaningrum, D Daliman
Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2018
92018
Hubungan Antara Efikasi Diri dengan Intensi Berwirausaha pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Surakarta
NU Karimah, D Daliman
Universitas Muhammdiyah Surakarta, 2016
92016
pelatihan self regulated learning untuk meningkatkan prestasi matematika siswa SMP
F Faruq, D Daliman
Abdimas Dewantara 4 (2), 38-49, 2021
52021
STUDENT ENTREPRENEURIAL INTENTION TOWARDS ENTREPRENEURSHIP COURSE WITH DIFFERENT CREDIT LOADING HOURS
S Daliman, Zainudin, Hadi
International Journal of Entrepreneurship 23 (1939-4675-23-1-237), 1-20, 2019
52019
Pengenalan pendidikan seks anak usia dini pada orang tua di masa pandemi covid-19
RR Hardini, D Sasmita, SR Mahmudah, D Daliman
Warta LPM, 143-151, 2022
42022
Be alone without being lonely: strategies to improve quality of life for an elderly living in nursing homes
T Taufik, N Prihartanti, D Daliman, U Karyani, E Purwandari
Current Psychology 43 (7), 6044-6050, 2024
32024
Hubungan Efikasi Diri dan Dukungan Keluarga dengan Kecemasan Pada Mahasiswa UMS yang Sedang Mengerjakan Skripsi di Masa Pandemi
AZ Firdausi, WS Hertinjung, D Daliman, Z Uyun, G Giyoto, R Widya
Jurnal Keilmuan dan Keislaman, 292-310, 2022
32022
NILAI PENDIDIKAN KARAKTER PADA TOKOH ULAMA KHARISMATIK KH MAIMUN ZUBAIR
N Sabani, D Daliman
Jurnal Pendidikan Karakter 13 (1), 87-97, 2022
32022
PENINGKATAN SUBJECTIVE WELL-BEING MELALUI PENGUATAN KEBERSYUKURAN SISWA DALAM INTERAKSI SOSIAL
N Sabani, D Daliman
Jurnal Psikologi 14 (2), 152-165, 2021
32021
Kesejahteraan Psikologis pada Guru PAUD laki-laki (Sebuah Pemaknaan diri sebagai Figur Ayah)
AA Syahida, D Daliman
Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini 7 (5), 6327-6342, 2023
22023
Perkembangan Kognitif Usia Pra Operasional dalam Berbagai Perspektif Permainan Tradisional
D Hastiana, D Daliman
JIIP-Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan 6 (6), 4136-4141, 2023
22023
Training on religious coping strategies for educators in the face of the Covid-19 pandemic
E Purwandari, AN Dumpratiwi, D Daliman, F Faruq, FD Hastuti, ...
Community Empowerment 7 (8), 1286-1293, 2022
22022
Literature Review: Telaah Pendekatan Teori Kognitif Sosial Albert Bandura Terhadap Stunting. 8
AA Syahida, D Daliman
Proceeding Seminar Nasional Psikologi UAD, 2022
22022
Parental Social Support and Achievement Motivation on Self-Regulated Learning Strategy with an Interest as a Mediator Variable
D Saputra, D Daliman
JPI (Jurnal Pendidikan Indonesia) 10 (3), 581-589, 2021
22021
Pendidikan Seksual Pada Guru Sekolah Dasar Kelas 1-3
K Khoirunnisa, AN Kasfi, P Hidayatulloh, DR Rizqian, D Daliman
Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat 11 (1), 31-36, 2021
22021
Implementasi Pembiasaan Berkata Tolong, Maaf, Terimakasih Pada Anak Usia 5-6 Tahun
A Suryaningsih, D Daliman
JIIP-Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan 6 (5), 2981-2986, 2023
12023
Community-based Social Protection for the Elderly in Werdha Coral Bimo Seno Cartoharjo Township Madiun
MN Niam, IB Utami, D Daliman, S Sarmono, S Dewantara
Jurnal Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial 4 (2), 140-157, 2023
12023
Ethical conduct-do and general well-being among university students, moderated by religious internalization: An Islamic perspective
D Daliman
Indigenous: Jurnal Ilmiah Psikologi 6 (2), 14-24, 2021
12021
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20