Follow
Harun Nasrudin .
Harun Nasrudin .
Verified email at unesa.ac.id
Title
Cited by
Cited by
Year
Improvement thingking skills and scientific attitude using the implementation of “Group-Investigation Cooperative Learning” contextual oriented at acid, base and salt topic in …
H Nasrudin, U Azizah
Proceedings of the 4th International Conference on Teacher Education, 8-10, 2010
372010
Empowerment of metacognitive skills through development of instructional materials on the topic of hydrolysis and buffer solutions
U Azizah, H Nasrudin
Journal of Physics: Conference Series 953 (1), 012199, 2018
342018
Keterlaksanaan penerapan model pembelajaran inkuiri terbimbing untuk meningkatkan keterampilan berpikir kritis siswa materi larutan elektrolit dan non elektrolit kelas X SMAN 4 …
C Firdausichuuriyah, H Nasrudin, J Kimia, FN Surabaya
UNESA Journal of Chemical Education 6 (2), 184-189, 2017
282017
Metacognitive skills: A solution in chemistry problem solving
U Azizah, H Nasrudin
Journal of Physics: Conference Series 1417 (1), 012084, 2019
262019
Penerapan Model Pembelajaran Conceptual Change Untuk Mereduksi Miskonsepsi Siswa Pada Materi Ikatan Kimia Kelas X SMA Negeri 4 Sidoarjo
MW Sari, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemical Education 4 (2), 315-324, 2015
252015
Penerapan Strategi Konstruktivis Untuk Mereduksi Miskonsepsi Level Sub-Mikroskopik Siswa Pada Materi Kesetimbangan Kimia Kelas XI SMA Hang Tuah 2 Sidoarjo
ADP Rahayu, H Nasrudin
Unesa Journal Of Chemical Education 3 (2), 88-98, 2014
202014
Effectiveness of guided inquiry-based on blended learning in improving critical thinking skills
R Saekawati, H Nasrudin
Jurnal Penelitian Ilmu Pendidikan 14 (1), 53-68, 2021
162021
PENENTUAN KONSENTRASI ZnCl2 PADA PROSES PEMBUATAN KARBON AKTIF TONGKOL JAGUNG DAN PENURUNAN KONSENTRASI SURFAKTAN LINIER ALKYL BENZENE SULPHONATE (LAS)(DETERMINATION …
Y Prasetyo, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemistry, 2013
162013
Laboratory activity worksheet to train high order thinking skill of student on surface chemistry lecture
B Yonata, H Nasrudin
Journal of Physics: Conference Series 947 (1), 012027, 2018
152018
Penerapan model pembelajaran ecirr untuk mereduksi miskonsepsi pada materi kesetimbangan kimia kelas XI MIA di SMA Negeri 1 Pacet
IN Khomaria, H Nasrudin
Unesa Journal of Chemical Education 5 (1), 98-106, 2016
152016
Overcoming Student’ s Misconception through Implementation of Metacognitive Skills-Based Instructional Materials in Energetics
H Nasrudin, U Azizah
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia 9 (1), 125-134, 2020
142020
The effectiveness of STEM based inquiry learning packages to improving students’ critical thinking skill
M ISDİANTİ, H NASRUDİN, E ERMAN
Journal for the Education of Gifted Young Scientists 9 (3), 223-232, 2021
122021
Implementasi model pembelajaran pogil untuk melatihkan keterampilan berpikir kritis siswa pada materi asam basa kelas XI SMAN 18 Surabaya
DA Syafaati, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemistry Education 7 (3), 250-256, 2018
122018
Penerapan model pembelajaran kooperatif tipe stad untuk meningkatkan literasi sains peserta didik melalui metode blended learning pada materi laju reaksi
W Pryanti, H Nasrudin
PENDIPA Journal of Science Education 6 (2), 508-515, 2022
112022
Melatihkan keterampilan berpikir kritis peserta didik melalui strategi Predict Observe Explain (POE) pada materi kesetimbangan kimia kelas XI SMAN 11 Surabaya
M Amaliyah, H Nasrudin
Unesa Journal of Chemical Education 8 (3), 2252-9454, 2019
112019
PEMURNIAN dan KARAKTERISASI BIODIESEL dari MINYAK BIJI KELOR (Moringa oleifera) dengan MENGGUNAKAN ADSORBEN BENTONIT (PURIFICATION and CHARACTERIZATION OF BIODIESEL from KELOR …
H Nasrudin
UNESA Journal of Chemistry, 2013
112013
Implementasi model pembelajaran kooperatif tipe Numbered Heads Together (NHT) untuk melatihkan keterampilan berpikir kritis siswa pada materi stoikiometri di SMAN 3 Lamongan
DM Rohmah, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemical Education 4 (2), 218-223, 2015
102015
Keterlaksanaan Strategi Konflik Kognitif untuk Mereduksi Miskonsepsi Siswa Kelas XI SMA Negeri 1 Kertosono pada Materi Laju Reaksi
I Titari, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemical Education 6 (2), 144-149, 2017
92017
Penerapan Model Pembelajaran Inkuiri untuk Melatihkan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa pada Materi Laju Reaksi di Kelas XI SMAN 1 Sreseh Sampang
N Imama, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemical Education 4 (2), 212-217, 2015
92015
Implementasi Model Learning Cycle 7-E untuk Mereduksi Miskonsepsi Level Sub-Mikroskopik Siswa pada Materi Hidrolisis Garam di SMAN 1 Tarik Sidoarjo
W Wulandari, H Nasrudin
UNESA Journal of Chemical Education 2 (2), 121-126, 2013
92013
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20