Ikuti
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia)
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia)
Email yang diverifikasi di umm.ac.id - Beranda
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Problem-based learning: Creative thinking skills, problem-solving skills, and learning outcome of seventh grade students
AJ Khoiriyah, H Husamah
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 4 (2), 151-160, 2018
2402018
Pengembangan Bahan Ajar Mata kuliah Bioteknologi Berdasarkan Kebutuhan Dan Karakter Mahasiswa Universitas Nusantara PGRI Kediri
M Zunaidah, F. N., & Amin
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 2 (1), 2016
157*2016
The Development of Environment based Textbook in Biology Course at Tribhuwana Tunggadewi University
NA Prasetiyo, P Perwiraningtyas
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 3 (1), 19-27, 2017
142*2017
Peningkatan kemampuan berpikir kritis dengan pembelajaran berbasis scientific approach siswa kelas X SMA Panjura Malang
S Yustyan, N Widodo, Y Pantiwati
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 1 (2), 240-254, 2015
1092015
Research methods and data analysis techniques in education articles published by Indonesian biology educational journals
A Fauzi, IW Pradipta
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 4 (2), 123-134, 2018
922018
The Effect of Project Based Learning Model in Seminar Course to Student’s Creative Thinking Skills
RN Antika, S Nawawi
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 3 (1), 72-79, 2017
89*2017
Improving creative thinking skills and scientific attitude through inquiry-based learning in basic biology lecture toward student of biology education
B Sandika, H Fitrihidajati
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 4 (1), 2018
772018
Uji Efektifitas Insektisida Nabati Buah Crescentia cujete dan bunga Syzygium aromaticum terhadap Mortalitas spodoptera litura secara in vitro sebagai Sumber Belajar Biologi
R Safirah
University of Muhammadiyah Malang, 2017
692017
Developing of Instructional Media-Based Animation Video on Enzyme and Metabolism Material in Senior High School
MM Yusuf, M Amin, Nugrahaningsih
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 3 (3), 254-257, 2017
69*2017
Blended-Problem-Based Learning: How its impact on students’ critical thinking skills?
M Lukitasari, I Purnamasari, S Utami, A Sukri
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 5 (3), 425–434, 2019
68*2019
Lecturers’ perception on students’ critical thinking skills development and problems faced by students in developing their critical thinking skills
AM Amin, R Adiansyah
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 4 (1), 1-10, 2018
682018
Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Komik Dalam Materi Sistem Pernapasan Pada Siswa Kelas VIII MTs Muhammadiyah 1 Malang
IFZ Utariyanti, S Wahyuni, S Zaenab
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 1 (3), 343-355, 2016
652016
Studi Keanekaragaman Capung (Odonata) Sebagai Bioindikator Kualitas Air Sungai Brantas Batu-malang Dan Sumber Belajar Biologi
C Virgiawan
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 1 (2), 2016
632016
I-invertebrata as an android-based learning media for molluscs, arthropods, and echinoderms identification and its influence on students’ motivation
AT Widiansyah, SE Indriwati, M Munzil, A Fauzi
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 4 (1), 43–52, 2018
612018
Keanekaragaman Makrofauna Tanah Di Kawasan Perkebunan Coklat (Theobroma Cacao L.) Sebagai Bioindikator Kesuburan Tanah Dan Sumber Belajar Biologi
E Nurrohman, A Rahardjanto, S Wahyuni
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 1 (2), 2016
602016
Pengaruh model pembelajaran berdasarkan masalah pada pembelajaran biologi terhadap hasil belajar dan keterampilan berpikir tingkat tinggi di SMA
R Mayasari, R Adawiyah
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 1 (3), 255-262, 2016
602016
The Implementation of Local Wisdom-Based Learning and HOTS-Based Assessment: Teacher Survey in Banjarmasin.
A Abidinsyah, S Ramdiah, M Royani
Journal of Biological Education Indonesia (Jurnal Pendidikan Biologi …, 2019
592019
Developing of Environmental Education Textbook Based on Local Potencies.
S Ilma, F Wijarini
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 3 (3), 194-201, 2017
572017
Problem-based learning: Creative thinking skills, problem-solving skills, and learning outcome of seventh grade students. JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia), 4 (2), 151–160
AJ Khoiriyah, H Husamah
502018
Pembelajaran konsep dasar IPA dengan scientific inquiry untuk meningkatkan kemampuan berpikir, bekerja dan bersikap ilmiah pada mahasiswa
WL Yuhanna, RS Retno
JPBI (Jurnal Pendidikan Biologi Indonesia) 2 (1), 1-9, 2016
48*2016
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20