Ikuti
Lovy Herayanti
Lovy Herayanti
Department of Physics Education, Universitas Pendidikan Mandalika
Tidak ada email yang diverifikasi
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Pengaruh Penggunaan Multimedia Interaktif Terhadap Penguasaan Konsep dan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa pada Meteri Suhu dan Kalor
S Husein, L Herayanti, G Gunawan
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (3), 221-227, 2015
3132015
Pengaruh penggunaan laboratorium virtual terhadap penguasaan konsep dan kemampuan berpikir kreatif siswa pada materi getaran dan gelombang
H Hermansyah, G Gunawan, L Herayanti
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (2), 97-102, 2015
2122015
GUIDED INQUIRY MODEL THROUGH VIRTUAL LABORATORY TO ENHANCE STUDENTS'SCIENCE PROCESS SKILLS ON HEAT CONCEPT
G Gunawan, A Harjono, H Hermansyah, L Herayanti
Jurnal Cakrawala Pendidikan 38 (2), 259-268, 2019
1632019
Pengembangan media pembelajaran berbasis moodle pada matakuliah fisika dasar
L Herayanti, H Habibi, M Fuaddunazmi
Jurnal Cakrawala Pendidikan 36 (2), 210-219, 2017
1602017
Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick terhadap Keaktifan Belajar Siswa
AN Pour, L Herayanti, BA Sukroyanti
Jurnal Penelitian dan Pengkajian Ilmu Pendidikan: e-Saintika 2 (1), 36-40, 2018
1322018
Virtual laboratory to improve students’ problem-solving skills on electricity concept
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, L Herayanti
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia 6 (2), 257-264, 2017
1312017
Virtual laboratory to improve students’ conceptual understanding in physics learning
G Gunawan, N Nisrina, NMY Suranti, L Herayanti, R Rahmatiah
Journal of Physics: Conference Series 1108 (1), 012049, 2018
1032018
Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Moodle pada Mata Kuliah Fisika Dasar
L Herayanti, M Fuaddunnazmi, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (3), 205-209, 2015
922015
Model pembelajaran berbasis masalah berbantuan simulasi komputer untuk meningkatkan keterampilan berpikir kritis calon guru fisika
L Herayanti, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (1), 61-66, 2015
812015
Virtual laboratory of electricity concept to improve prospective physics teachers creativity
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, L Herayanti
Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia 13 (2), 102-111, 2017
722017
Learning management system with Moodle to enhance creativity of candidate physics teacher
G Gunawan, H Sahidu, S Susilawati, A Harjono, L Herayanti
Journal of Physics: Conference Series 1417 (1), 012078, 2019
702019
Pengembangan perangkat pembelajaran fisika berbasis moodle
L Herayanti, M Fuaddunnazmi, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika Dan Teknologi 3 (2), 197-206, 2017
662017
Improving Students' Problem-Solving Skills Using Inquiry Learning Model Combined with Advance Organizer.
G Gunawan, A Harjono, M Nisyah, M Kusdiastuti, L Herayanti
International Journal of Instruction 13 (4), 427-442, 2020
582020
Problem-based learning approach with supported interactive multimedia in physics course: Its effects on critical thinking disposition
G Gunawan, A Harjono, L Herayanti, S Husein
Journal for the Education of Gifted Young Scientists 7 (4), 1075-1089, 2019
572019
The effect of virtual lab and gender toward students’ creativity of physics in senior high school
G Gunawan, NMY Suranti, N Nisrina, L Herayanti, R Rahmatiah
Journal of Physics: Conference Series 1108 (1), 012043, 2018
492018
Pelatihan pembuatan video pembelajaran bagi guru-guru di sdn 1 ubung dengan memanfaatkan bandicam
L Herayanti, BR Safitri, BA Sukroyanti, W Putrayadi
Jurnal Pendidikan Dan Pengabdian Masyarakat 2 (4), 2019
422019
Students’ problem-solving skill in physics teaching with virtual labs
G Gunawan, NMY Suranti, N Nisrina, L Herayanti
International Journal of Pedagogy and Teacher Education 2, 10-87-96, 2018
342018
Using virtual laboratory to improve pre-service physics teachers’ creativity and problem-solving skills on thermodynamics concept
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, L Herayanti, NMY Suranti, F Yahya
Journal of Physics: Conference Series 1280, 052038, 2019
322019
Habibi.(2017)
L Herayanti, M Fuadunnazmi
Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Moodle Pada Mata Kuliah Fisika …, 0
30
The effectiveness of blended learning model based on inquiry collaborative tutorial toward students’ problem-solving skills in physics
L Herayantı, W Widodo, E Susantini, G Gunawan
Journal for the Education of Gifted Young Scientists 8 (3), 959-972, 2020
292020
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20