Lovy Herayanti
Lovy Herayanti
Department of Physics Education, IKIP Mataram
Email yang diverifikasi di ikipmataram.ac.id
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Pengaruh Penggunaan Multimedia Interaktif Terhadap Penguasaan Konsep dan Keterampilan Berpikir Kritis Siswa pada Meteri Suhu dan Kalor
S Husein, L Herayanti, G Gunawan
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (3), 221-227, 2015
55*2015
Pengaruh penggunaan laboratorium virtual terhadap penguasaan konsep dan kemampuan berpikir kreatif siswa pada materi getaran dan gelombang
H Hermansyah, G Gunawan, L Herayanti
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (2), 97-102, 2017
422017
Virtual laboratory to improve students' problem-solving skills on electricity concept
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, L Herayanti
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia 6 (2), 257-264, 2017
352017
Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Moodle pada Mata Kuliah Fisika Dasar
L Herayanti, M Fuaddunnazmi, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (3), 205-209, 2017
252017
Model pembelajaran berbasis masalah berbantuan simulasi komputer untuk meningkatkan keterampilan berpikir kritis calon guru fisika
L Herayanti, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 1 (1), 61-66, 2017
252017
Virtual laboratory of electricity concept to improve prospective physics teachers creativity
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, L Herayanti
Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia 13 (2), 102-111, 2017
162017
Virtual Laboratory to Improve Students’ Conceptual Understanding in Physics Learning
G Gunawan, N Nisrina, NMY Suranti, L Herayanti, R Rahmatiah
Journal of Physics: Conference Series 1108 (1), 012049, 2018
132018
The effect of virtual lab and gender toward students’ creativity of physics in senior high school
G Gunawan, NMY Suranti, N Nisrina, L Herayanti, R Rahmatiah
Journal of Physics: Conference Series 1108 (1), 012043, 2018
122018
GUIDED INQUIRY MODEL THROUGH VIRTUAL LABORATORY TO ENHANCE STUDENTS'SCIENCE PROCESS SKILLS ON HEAT CONCEPT
G Gunawan, A Harjono, H Hermansyah, L Herayanti
Jurnal Cakrawala Pendidikan 38 (2), 259-268, 2019
92019
Pengaruh Model Pembelajaran Talking Stick terhadap Keaktifan Belajar Siswa
AN Pour, L Herayanti, BA Sukroyanti
Jurnal Penelitian dan Pengkajian Ilmu Pendidikan: e-Saintika 2 (1), 36-40, 2018
82018
Pengembangan perangkat pembelajaran fisika berbasis moodle
L Herayanti, M Fuaddunnazmi, H Habibi
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 3 (2), 197-206, 2017
72017
Students’ Problem-Solving Skill in Physics Teaching with Virtual Labs
G Gunawan, NMY Suranti, N Nisrina, L Herayanti
International Journal of Pedagogy and Teacher Education 2, 10-87-96, 2018
52018
Model Pembelajaran Berbasis Masalah dengan Pendekatan Inkuiri untuk Meningkatkan Keterampilan Generik Sains Mahasiswa
L Herayanti, A Setiawan, D Rusdiana
Jurnal Kependidikan 11 (1), 2012
42012
Pengembangan Perangkat Pembelajaran Berbasis Masalah Meggunakan Media Moodle Untuk Meningkatkan Keterampilan Berpikir Kritis Mahasiswa Pada Materi Gelombang
L Herayanti, S Gummah, BA Sukroyanti, G Gunawan, M Makhrus
Jurnal Pendidikan Fisika dan Teknologi 4 (2), 158-167, 2018
32018
the effect of virtual labs toward students' conceptual understanding of physics based on gender Advances in Social Science
G Gunawan, N Nisrina, NMY Suranti, RR Ekasari, L Herayanti
Education and Humanities Research 173, 128-131, 2018
32018
Investigating Students Creativity Based on Gender by Applying Virtual Laboratory to Physics Instruction
G Gunawan, NMY Suranti, N Nisrina, RR Ekasari, L Herayanti
Advances in Social Science, Education and Humanities Research 158, 303-310, 2017
32017
Problem-Based Learning Approach with Supported Interactive Multimedia in Physics Course: Its Effects on Critical Thinking Disposition
G Gunawan, A Harjono, L Herayanti, S Husein
Journal for the Education of Gifted Young Scientists 7 (4), 1075-1089, 0
3
Project-based learning on media development course to improve creativity of prospective physics teacher
G Gunawan, A Harjono, H Sahidu, M Taufik, L Herayanti
AIP Conference Proceedings 2194 (1), 020032, 2019
12019
Blended Learning Based Inquiry Collaborative Tutorial Model for Physics Students
L Herayanti, W Widodo, E Susantini, G Gunawan
JPPS (Jurnal Penelitian Pendidikan Sains) 8 (2), 1676-1683, 2019
12019
Enhancing Students’ Creativity in Physics Classroom using Virtual Laboratory
G Gunawan, N Nisrina, N Suranti, L Herayanti
International Conference on Teacher Training and Education 2018 (ICTTE 2018), 2018
12018
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20