Follow
Rachmaniah Mirza Hariastuti
Rachmaniah Mirza Hariastuti
Lecturer of Mathematics Education, University of PGRI Banyuwangi
Verified email at unibabwi.ac.id
Title
Cited by
Cited by
Year
Permainan tebak-tebak buah manggis: Sebuah inovasi pembelajaran matematika berbasis etnomatematika
RM Hariastuti
JMPM: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika 2 (1), 25-35, 2017
662017
Analisis tingkat kesukaran dan daya pembeda soal olimpiade matematika (OMI) tingkat SMP tahun 2018
SS Dewi, RM Hariastuti, AU Utami
Transformasi: Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika 3 (1), 15-26, 2019
522019
Kemampuan komunikasi matematis siswa ditinjau dari gaya belajar
ID Wijayanti, RM Hariastuti, FI Yusuf
Indiktika: Jurnal Inovasi Pendidikan Matematika 2 (1), 68-76, 2019
292019
From culture to classroom: study ethnomathematics in house of using banyuwangi
RM Hariastuti, MT Budiarto, M Manuharawati
International Journal of Trends in Mathematics Education Research 2 (2), 76-80, 2019
242019
Identifying the reversible thinking skill of students in solving function problems
S Maf’ulah, H Fitriyani, E Yudianto, FR Fiantika, RM Hariastuti
Journal of Physics: Conference Series 1188 (1), 012033, 2019
232019
Kajian konsep-konsep geometris dalam rumah adat Using Banyuwangi sebagai dasar pengembangan pembelajaran kontekstual berbasis etnomatematika
RM Hariastuti
Aksioma 7 (1), 13-21, 2018
192018
ETNOMATEMATIKA ANGKLUNG PAGLAK BANYUWANGI
NUR HIDAYATULLOH, RM Hariastuti
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika 7 (3), 380-389, 2018
15*2018
Van Hiele’s Theory: Transforming and Gender Perspective of Student’s Geometrical Thinking
H Fitriyani, E Yudianto, S Maf’ulah, FR Fiantika, RM Hariastuti
Journal of Physics: Conference Series 1613 (1), 012070, 2020
112020
PATIL LELE, SEBUAH WARISAN BUDAYA NUSANTARA DALAM PERSPEKTIF ETNOMATEMATIKA
RM HARIASTUTI
SEMINAR NASIONAL RAPAT KERJA TAHUN 2016, AT 37-43, 2016
112016
Indonesian traditional dance: ethnomathematics on culture as a basis of learning mathematics in elementary schools
RM Hariastuti, MT Budiarto, M Manuharawati
Elementary Education Online 20 (2), 936-947, 2021
102021
Analisis Pemahaman Siswa pada Pokok Bahasan Garis dan Sudut Berdasarkan Gaya Kognitif Field Independent dan Field dependent
A Rochmawati, RM Hariastuti
Transformasi: Jurnal Pendidikan Matematika Dan Matematika 1 (1), 2017
102017
Analisis Pemahaman Matematis Siswa Ditinjau dari Gaya Kognitif Reflektif-Impulsif
B Styoningtyas, RM Hariastuti
Emasains: Jurnal Edukasi Matematika dan Sains 9 (1), 9-16, 2020
8*2020
PENGEMBANGAN MEDIA GEO-SD (GEOMETRI SKETSA DIMENSI) SEBAGAI PENUNJANG KEMAMPUAN VISUAL SPASIAL
RM HARIASTUTI, DWI ANITA, MOHADE SETIAWAN
AKSIOMA JURNAL PENDIDIKAN MATEMATIKA 7 (1), 10-18, 2018
82018
PROFIL PEMAHAMAN MATEMATIS SISWA SMPN 1 TEGALDLIMO DITINJAU DARI KECERDASAN MAJEMUK
E Indriani, RM Hariastuti
TRANSFORMASI (Journal Of Mathematics Education & Mathematics) 1 (2), 1-11, 2017
82017
KETUPAT DESA ALASMALANG BANYUWANGI: MENGGALI MATEMATIKA DALAM BUDAYA
H Hotima, RM Hariastuti
Jurnal Magister Pendidikan Matematika (Jumadika) 3 (1), 16-25, 2021
6*2021
Traditional Houses in Ethnomathematical-Thematic-Connected-Based Mathematics Learning
RM Hariastuti, MT Budiarto, M Manuharawati
International Journal of Educational Methodology 8 (3), 535-549, 2022
5*2022
STRATEGI PEMBELAJARAN TEMATIK DI ERA NEW NORMAL UNTUK GURU SEKOLAH DASAR/MADRASAH IBTIDAIYAH
AU Utami, RM Hariastuti, T Mulyati, D Setiawan
GERVASI 5 (1), 146-155, 2021
4*2021
Incorporating Culture and Mother Tongue in Mathematics Learning: Counting Operation in Traditional Houses Using Banyuwangi
RM Hariastuti, MT Budiarto, M Manuharawati
Malikussaleh Journal of Mathematics Learning 3 (2), 62-69, 2020
42020
RANCANGAN PEMBELAJARAN MATEMATIKA KONTEKSTUAL BERBASIS ETNOMATEMATIKA
RM HARIASTUTI
42019
Analysis of science literacy capabilities through development Test of Scientific Literacy Skills (TOSLS) integrated Internet of Things (IOT) technology
U Arfiati Ulfa Utami, H Rachmaniah Mirza
Universitas Islam Lamongan 1 (2), 2019
42019
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20