Follow
Yoppy Wahyu Purnomo
Title
Cited by
Cited by
Year
Keefektifan Model Penemuan Terbimbing Dan Cooperative Learning Pada Pembelajaran Matematika
YW Purnomo
Jurnal Kependidikan 41 (1), 37-54, 2011
1272011
Examining pre-service elementary school teacher beliefs and instructional practices in mathematics class
YW Purnomo, D Suryadi, S Darwish
International Electronic Journal of Elementary Education 8 (4), 629-642, 2016
592016
Assessing number sense performance of Indonesian elementary school students
YW Purnomo, Kowiyah, F Alyani, SS Assiti
International Education Studies 7 (8), 74, 2014
592014
Pembelajaran Matematika untuk PGSD: Bagaimana Guru Mengembangkan Penalaran Proporsional Siswa
YW Purnomo
PT. ERLANGGA, 2015
57*2015
A Scale for Measuring Teachers' Mathematics-Related Beliefs: A Validity and Reliability Study.
YW Purnomo
International Journal of Instruction 10 (2), 23-38, 2017
362017
Pengembangan desain pembelajaran berbasis penilaian dalam pembelajaran matematika
YW Purnomo
Cakrawala Pendidikan 34 (2), 182-191, 2015
262015
Keefektifan penilaian formatif terhadap hasil belajar matematika mahasiswa ditinjau dari motivasi belajar
YW Purnomo
Prosiding Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika, 649-656, 2013
252013
the complex relationship between teachers’ Mathematics-related beliefs and their Practices in Mathematics Class
YW Purnomo
The New Educational Review 47 (1), 200-210, 2017
242017
Bilangan cacah dan bulat
YW Purnomo
Bandung: Alfabeta, 2013
242013
How do college students solve logarithm questions
TA Aziz, P Pramudiani, YW Purnomo
International Journal on Emerging Mathematics Education 1 (1), 25-40, 2017
182017
Peningkatan hasil belajar matematika siswa sekolah dasar melalui pembelajaran berbasis penilaian
PA Kasih, YW Purnomo
JRAMathEdu (Journal of Research and Advances in Mathematics Education) 1 (1 …, 2016
172016
Hubungan antara konsepsi penilaian dan kecemasan siswa sekolah dasar di kelas matematika
YW Purnomo, VW Suci
Beta: Jurnal Tadris Matematika 9 (1), 48-60, 2016
162016
Assessment-based learning: Sebuah tinjauan untuk meningkatkan motivasi belajar dan pemahaman matematis
YW Purnomo
Sigma 6 (01), 22-33, 2014
162014
Perbaikan instruksional dalam implementasi assessment-based learning di kelas matematika
YW Purnomo
Cakrawala Pendidikan, XXXV 3, 403-411, 2016
152016
Incomprehension of the Indonesian elementary school students on fraction division problem
YW Purnomo, C Widowati, S Ulfah
Infinity Journal 8 (1), 57-74, 2019
92019
Eksplorasi keyakinan guru tentang matematika, belajar dan mengajar, penilaian dan hubungannya dengan praktik di kelas matematika
YW Purnomo
Universitas Pendidikan Indonesia, 2016
92016
A Mixed-Method Study of the Epistemological Teacher-Beliefs towards Educational Research in Classroom Teaching Practices.
SN Ismail, AHB Nur, A Raman, YW Purnomo
International Journal of Instruction 12 (3), 393-406, 2019
82019
EFEKTIVITAS MODEL PENEMUAN TERBIMBING DAN COOPERATIVE LEARNING DITINJAU DARI KREATIVITAS SISWA PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA (Eksperimentasi di Kelas IX SMP se-Sub Rayon 04 …
YW Purnomo, Mardiyana, Triyanto
MUP, 2011
82011
Potential characteristics that relate to teachers mathematics-related beliefs
YW Purnomo, TA Aziz, P Pramudiani, S Darwis, D Suryadi
Journal of Physics: Conference Series 948 (1), 012062, 2018
72018
Enhancing Conceptual Knowledge about Shape through Realistic Mathematics Education
P Pramudiani, AF Oktafiani, TA Aziz, YW Purnomo
Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar 3 (1), 31-38, 2017
72017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20