Ikuti
Yoppy Wahyu Purnomo
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Keefektifan Model Penemuan Terbimbing Dan Cooperative Learning Pada Pembelajaran Matematika
YW Purnomo
Jurnal Kependidikan 41 (1), 37-54, 2011
1382011
Assessing number sense performance of Indonesian elementary school students
YW Purnomo, Kowiyah, F Alyani, SS Assiti
International Education Studies 7 (8), 74, 2014
872014
Examining pre-service elementary school teacher beliefs and instructional practices in mathematics class
YW Purnomo, D Suryadi, S Darwish
International Electronic Journal of Elementary Education 8 (4), 629-642, 2016
742016
Pembelajaran Matematika untuk PGSD
YW Purnomo
Erlangga, 2022
682022
A Scale for Measuring Teachers' Mathematics-Related Beliefs: A Validity and Reliability Study.
YW Purnomo
International Journal of Instruction 10 (2), 23-38, 2017
672017
the complex relationship between teachers’ Mathematics-related beliefs and their Practices in Mathematics Class
YW Purnomo
The New Educational Review 47 (1), 200-210, 2017
412017
Bilangan cacah dan bulat
YW Purnomo
Bandung: Alfabeta, 2014
342014
A Mixed-method study of the epistemological teacher-beliefs towards educational research in classroom teaching practices.
SN Ismail, AHB Nur, A Raman, YW Purnomo
International Journal of Instruction 12 (3), 393-406, 2019
302019
Pengembangan desain pembelajaran berbasis penilaian dalam pembelajaran matematika
YW Purnomo
Cakrawala Pendidikan 34 (2), 182-191, 2015
302015
How do college students solve logarithm questions
TA Aziz, P Pramudiani, YW Purnomo
International Journal on Emerging Mathematics Education 1 (1), 25-40, 2017
262017
Teachers’ acceptance of mobile technology use towards innovative teaching in Malaysian secondary schools
SN Ismail, MN Omar, Y Don, YW Purnomo, M Dzahir
Int J Eval & Res Educ 2252 (8822), 8822, 2022
242022
Hubungan antara konsepsi penilaian dan kecemasan siswa sekolah dasar di kelas matematika
YW Purnomo, VW Suci
Beta: Jurnal Tadris Matematika 9 (1), 48-60, 2016
242016
Assesment-Based Learning: Sebuah Tinjauan untuk Meningkatkan Motivasi Belajar dan Pemahaman Matematis
YW Purnomo
Sigma 6 (1), 2016
242016
Keefektifan penilaian formatif terhadap hasil belajar matematika mahasiswa ditinjau dari motivasi belajar
YW Purnomo
Prosiding Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika, 649-656, 2013
232013
Pengaruh Pendekatan Pendidikan Matematika Realistik Indonesia (Pmri) Terhadap Kemampuan Numerasi Siswa
DOP Putra, YW Purnomo
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika 12 (1), 512-522, 2023
212023
Peningkatan hasil belajar matematika siswa sekolah dasar melalui pembelajaran berbasis penilaian
PA Kasih, YW Purnomo
JRAMathEdu (Journal of Research and Advances in Mathematics Education) 1 (1 …, 2016
202016
Incomprehension of the Indonesian elementary school students on fraction division problem
YW Purnomo, C Widowati, S Ulfah
Infinity Journal 8 (1), 57-74, 2019
172019
Pembelajaran matematika secara daring membosankan bagi siswa sekolah dasar: Studi self-report siswa
YW Purnomo, JL Salsabila, A Nafisah, RD Rahmawati, F Mawaddah
AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika 10 (3), 1351-1359, 2021
142021
Parental Involvement in Online Mathematics Learning: Examining Student Report and Links with Engagement
YW Purnomo, E Safitri, N Rohmah, RD Rahmawati
The New Educational Review 66 (4), 120-130, 2021
142021
Herwin.(2020). Educational Innovation in Society 5.0 Era: Challenges and Opportunities
YW Purnomo
Proceedings of the 4th International Conference on Current Issues in …, 2020
132020
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20