Keefektifan Model Penemuan Terbimbing Dan Cooperative Learning Pada Pembelajaran Matematika YW Purnomo Jurnal Kependidikan 41 (1), 37-54, 2011 | 127 | 2011 |
Examining pre-service elementary school teacher beliefs and instructional practices in mathematics class YW Purnomo, D Suryadi, S Darwish International Electronic Journal of Elementary Education 8 (4), 629-642, 2016 | 59 | 2016 |
Assessing number sense performance of Indonesian elementary school students YW Purnomo, Kowiyah, F Alyani, SS Assiti International Education Studies 7 (8), 74, 2014 | 59 | 2014 |
Pembelajaran Matematika untuk PGSD: Bagaimana Guru Mengembangkan Penalaran Proporsional Siswa YW Purnomo PT. ERLANGGA, 2015 | 57* | 2015 |
A Scale for Measuring Teachers' Mathematics-Related Beliefs: A Validity and Reliability Study. YW Purnomo International Journal of Instruction 10 (2), 23-38, 2017 | 36 | 2017 |
Pengembangan desain pembelajaran berbasis penilaian dalam pembelajaran matematika YW Purnomo Cakrawala Pendidikan 34 (2), 182-191, 2015 | 26 | 2015 |
Keefektifan penilaian formatif terhadap hasil belajar matematika mahasiswa ditinjau dari motivasi belajar YW Purnomo Prosiding Seminar Nasional Matematika dan Pendidikan Matematika, 649-656, 2013 | 25 | 2013 |
the complex relationship between teachers’ Mathematics-related beliefs and their Practices in Mathematics Class YW Purnomo The New Educational Review 47 (1), 200-210, 2017 | 24 | 2017 |
Bilangan cacah dan bulat YW Purnomo Bandung: Alfabeta, 2013 | 24 | 2013 |
How do college students solve logarithm questions TA Aziz, P Pramudiani, YW Purnomo International Journal on Emerging Mathematics Education 1 (1), 25-40, 2017 | 18 | 2017 |
Peningkatan hasil belajar matematika siswa sekolah dasar melalui pembelajaran berbasis penilaian PA Kasih, YW Purnomo JRAMathEdu (Journal of Research and Advances in Mathematics Education) 1 (1 …, 2016 | 17 | 2016 |
Hubungan antara konsepsi penilaian dan kecemasan siswa sekolah dasar di kelas matematika YW Purnomo, VW Suci Beta: Jurnal Tadris Matematika 9 (1), 48-60, 2016 | 16 | 2016 |
Assessment-based learning: Sebuah tinjauan untuk meningkatkan motivasi belajar dan pemahaman matematis YW Purnomo Sigma 6 (01), 22-33, 2014 | 16 | 2014 |
Perbaikan instruksional dalam implementasi assessment-based learning di kelas matematika YW Purnomo Cakrawala Pendidikan, XXXV 3, 403-411, 2016 | 15 | 2016 |
Incomprehension of the Indonesian elementary school students on fraction division problem YW Purnomo, C Widowati, S Ulfah Infinity Journal 8 (1), 57-74, 2019 | 9 | 2019 |
Eksplorasi keyakinan guru tentang matematika, belajar dan mengajar, penilaian dan hubungannya dengan praktik di kelas matematika YW Purnomo Universitas Pendidikan Indonesia, 2016 | 9 | 2016 |
A Mixed-Method Study of the Epistemological Teacher-Beliefs towards Educational Research in Classroom Teaching Practices. SN Ismail, AHB Nur, A Raman, YW Purnomo International Journal of Instruction 12 (3), 393-406, 2019 | 8 | 2019 |
EFEKTIVITAS MODEL PENEMUAN TERBIMBING DAN COOPERATIVE LEARNING DITINJAU DARI KREATIVITAS SISWA PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA (Eksperimentasi di Kelas IX SMP se-Sub Rayon 04 … YW Purnomo, Mardiyana, Triyanto MUP, 2011 | 8 | 2011 |
Potential characteristics that relate to teachers mathematics-related beliefs YW Purnomo, TA Aziz, P Pramudiani, S Darwis, D Suryadi Journal of Physics: Conference Series 948 (1), 012062, 2018 | 7 | 2018 |
Enhancing Conceptual Knowledge about Shape through Realistic Mathematics Education P Pramudiani, AF Oktafiani, TA Aziz, YW Purnomo Jurnal Inovasi Pendidikan Dasar 3 (1), 31-38, 2017 | 7 | 2017 |