Muhammad Satriawan
Muhammad Satriawan
Program Studi Pendidikan Fisika, STKIP Bima
Email yang diverifikasi di jurnal-stkipbima.ac.id
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Pengembangan bahan ajar fisika berbasis kontekstual dengan mengintegrasikan kearifan lokal untuk meningkatkan pemahaman konsep fisika pada mahasiswa
M Satriawan, R Rosmiati
JPPS (Jurnal Penelitian Pendidikan Sains) 6 (1), 1212-1217, 2017
272017
Assessing students 21st century attitude and environmental awareness: promoting education for sustainable development through science education
A Amran, M Perkasa, M Satriawan, I Jasin, M Irwansyah
Journal of Physics: Conference Series 1157 (2), 022025, 2019
132019
Wave energy concept mastery relate on creative thinking skills of the pre-service physics teachers in environmental physics lectures
M Satriawan, S Liliasari, W Setiawan
Journal of Physics: Conference Series 1157 (3), 032044, 2019
112019
Keterampilan Metakognisi
M Satriawan
diakses, 2013
62013
The ocean climate phenomenon: the challenges of earth physics lectures in Indonesia
R Rosmiati, M Satriawan
Journal of Physics: Conference Series IOP Publishing 1157 (3), 032038, 2019
52019
Rosmiati.(2016). Pengembangan Bahan Ajar Fisika Berbasis Kontekstual Dengan Mengintergrasikan Kearifan Lokal Untuk Menigkatkan Pemahaman Konsep Fisika Pada Mahasiswa
M Satriawan
Jurnal Penelitian Pendidikan Sains 6 (2), 3-15, 0
3
Rosmiati 2014.“
M Satriawan
Pengembangan Perangkat Pembelajaran Fisika Yang Berorientasi Pada Model …, 0
3
Learning Physics Through The Cooperative Model of the Type of TAI Observed from Metacognitive Skills Against Cognitive Learning Outcomes
M Satriawan
OSF Preprints, 2018
22018
Analysis of Pre-Service Teachers' Reflective Thinking Ability Profile on Earth Physics Lectures
R Rosmiati, L Liliasari, B Tjasyono, TR Ramalis, M Satriawan
Jurnal Pendidikan Fisika 8 (1), 56-63, 2020
12020
Model Pembelajaran Berbasis Nilai Pendidikan Karakter Untuk Generasi Indonesia Abad 21
A Amran, M Perkasa, I Jasin, M Satriawan, M Irwansyah
Lentera Pendidikan: Jurnal Ilmu Tarbiyah dan Keguruan 22 (2), 233-242, 2019
12019
Pembelajaran Fisika Melalui Strategi Reciprocal Teaching Ditinjau Dari Sikap Ilmiah Terhadap Hasil Belajar Kognitif Peserta Didik
M Satriawan
OSF Preprints, 2018
12018
Low-cost ocean wave energy converter kit as a teaching tool of a new alternative energy source
M Satriawan, L Liliasari, W Setiawan, AG Abdullah
Physics Education 55 (5), 055019, 2020
2020
Measuring level of reflective thinking of physics pre-service teachers using effective essay argumentation
R Rosmiati, L Liliasari, B Tjasyono, TR Ramalis, M Satriawan
Reflective Practice 21 (4), 565-586, 2020
2020
Internalisasi Nilai Karakter dalam Pembelajaran Sains Berbasis Model Pembelajaran Karakter ESD Untuk Mempersiapkan Generasi Emas 2045
M Perkasa
OSF Preprints, 2020
2020
Adaptasi dan Mitigasi Bencana Alam untuk Mahasiswa Calon Guru Fisika Melalui Pengembangan LKM
R Rosmiati, L Liliasari, B Tjasyono, TR Ramalis, M Satriawan
Jurnal Penelitian Pembelajaran Fisika 11 (1), 1-8, 2020
2020
Physics learning based contextual problems to enhance students' creative thinking skills in fluid topic
M Satriawan, R Rosmiati, W Widia, F Sarnita, L Suswati, M Subhan, ...
Journal of Physics: Conference Series 1521, 022036, 2020
2020
Analysing of pre-service physics teachers critical thinking skills profile in ocean wave energy topic
M Satriawan, W Liliasari, AG Abdullah
Journal of Physics: Conference Series 1521, 022041, 2020
2020
Fluid experiment design using video tracker and ultrasonic sensor devices to improve understanding of viscosity concept
S Susilawati, M Satriawan, R Rizal, S Sutarno
Journal of Physics: Conference Series 1521, 022039, 2020
2020
Implementation of education for sustainable development to enhance Indonesian golden generation character
A Amran, I Jasin, M Perkasa, M Satriawan, M Irwansyah, D Erwanto
Journal of Physics: Conference Series 1521, 042102, 2020
2020
Pengembangan Model Pembelajaran Karakter ESD untuk Meningkatkan Sikap Abad 21 Siswa SMA
IJ Amran, M Perkasa, M Satriawan, M Irwansyah
Seminar Nasional Taman Siswa Bima 1 (1), 366-373, 2019
2019
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20