Agus Fany Chandra Wijaya
Agus Fany Chandra Wijaya
Physics Education Department, Universitas Pendidikan Indonesia
Verified email at upi.edu
Title
Cited by
Cited by
Year
Enhancing Students' Creativity through STEM Project-Based Learning.
S Hanif, AFC Wijaya, N Winarno
Journal of science Learning 2 (2), 50-57, 2019
392019
Kepemimpinan Berkarakter: Untuk Para Pemimpin dan Calon Pemimpin Masa Depan Indonesia
A Wijaya, N Purnomolastu, AJ Tjahjoanggoro
Firstbox Media, 2015
252015
Tonggak-tonggak sejarah pemikiran ekonomi
WIM Poli, A Wijaya
Brilian Internasional, 2010
212010
Implementing ICT in primary schools in Keerom-Papua
Y Bandung, AZR Langi
2011 6th International Conference on Telecommunication Systems, Services …, 2011
182011
The Effect of STEAM-Based Learning on Students' Concept Mastery and Creativity in Learning Light and Optics.
GA Wandari, AFC Wijaya, RR Agustin
Journal of Science Learning 2 (1), 26-32, 2018
122018
Edmodo as Web-Based Learning to Improve Student's Cognitive and Motivation in Learning Thermal Physics.
PF Vania, W Setiawan, AFC Wijaya
Journal of Science Learning 1 (3), 110-115, 2018
122018
Profil tingkat penalaran dan peningkatan penguasaan konsep siswa SMA dalam pembelajaran fisika berbasis ranking task exercise peer instruction
D Abdurrahman, R Efendi, AFC Wijaya
WaPFi (Wahana Pendidikan Fisika) 1 (1), 2013
92013
Collaborative Ranking Tasks (CRT) berbantuan E-learning untuk meningkatan keterampilan Generik sains mahasiswa calon guru Fisika
AFC Wijaya, TR Ramalis
Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia 8 (2), 2012
82012
Analysis on atmospheric pressure, temperature, and wind speed profiles during total solar eclipse 9 March 2016 using time series clustering
LS Riza, Y Wihardi, EA Nurdin, ND Ardi, CP Asmoro, AFC Wijaya, ...
Journal of Physics: Conference Series 771 (1), 012009, 2016
72016
Desain Didaktis Pembelajaran Konsep Energi dan Energi Kinetik Berdasarkan Kesulitan Belajar Siswa pada Sekolah Menengah Atas
H Rusnayati, R Stefani, AFC Wijaya
Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika 1 (1), 69-76, 2015
72015
Profil Kemampuan Analisis Respon Siswa melalui Hypothetical Learning Trajectory (HLT) sebagai Instrumen Pembelajaran dalam Pengembangan Beragam Kemampuan Siswa
AFC Wijaya
Prosiding SNIPS Institut Teknologi Bandung, Indonesia, 185-188, 2015
72015
Improving Students' Sustainability Awareness through Argument-Driven Inquiry.
ER Salsabila, AFC Wijaya, N Winarno
Journal of Science Learning 2 (2), 58-64, 2019
62019
Applying Collaborative Ranking Tasks to Improve Students’ Concept Mastery and Generic Science Skills
NM Pujani, K Suma, W Sadia, AFC Wijaya
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia 7 (3), 293-301, 2018
52018
Gerak Bumi dan Bulan
AFC Wijaya
Digital Learning Lesson Study Jayapura, 2010
52010
Profil Hambatan Balajar Epistimologis Siswa Pada Materi Suhu dan Kalor Kelas XI SMA Berbasis Analisis Tes Kemampuan Responden
R Septiani, H Rusnayati, P Siahaan, AFC Wijaya
WaPFi (Wahana Pendidikan Fisika) 3 (1), 29-34, 2018
42018
Profil Hambatan Balajar Epistimologis Siswa Pada Materi Momentum Dan Impuls Kelas X Sma Berbasis Analisis Tes Kemampuan Responden
A Budiarti, H Rusnayati, P Siahaan, AFC Wijaya
WaPFi (Wahana Pendidikan Fisika) 3 (1), 35-42, 2018
42018
Dampak Liberalisasi Perdagangan terhadap Kinerja Ekonomi Indonesia: Suatu Pendekatan Makroekonometrika
A Wijaya
Disertasi, Institut Pertanian Bogor, 2000
42000
Penerapan Flipped Classroom dalam Konteks ESD untuk Meningkatkan Kemampuan Kognitif dan Membangun Sustainability Awareness Siswa
G Clarisa, A Danawan, M Muslim, AFC Wijaya
Journal of Natural Science and Integration 3 (1), 13-25, 2020
32020
The use of STEM project-based learning toward students’ concept mastery in learning light and optics
S Hanif, AFC Wijaya, N Winarno, ER Salsabila
Journal of Physics: Conference Series 1280 (3), 032051, 2019
32019
INTEGRASI ESD (EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT) DALAM PEMBELAJARAN PROBLEM BASED LEARNING (PBL) UNTUK MENINGKATKAN PENGUASAAN KONSEP DAN PROFIL SUSTAINABILITY AWARENESS …
I Latifah
Universitas Pendidikan Indonesia, 2018
32018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20