Ikuti
Dorien Kartikawangi
Dorien Kartikawangi
Professor, School of Communication, Atma Jaya Catholic University, Jakarta, Indonesia
Email yang diverifikasi di atmajaya.ac.id - Beranda
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Symbolic convergence of local wisdom in cross–cultural collaborative social responsibility: Indonesian case
D Kartikawangi
Public Relations Review 43 (1), 35-43, 2017
662017
Organizational communication responses to Covid-19: Strategies and practices
D Kartikawangi, R Dahesihsari
Jurnal Komunikasi Ikatan Sarjana Komunikasi Indonesia 5 (2), 189-198, 2020
192020
Karakteristik Sumber Daya Manusia yang dibutuhkan dunia industri/organisasi dalam menghadapi globalisasi
D Kartikawangi
Atma Nan Jaya, Jakarta, 2002
152002
Tema Fantasi, Strategi Komunikasi Bisnis Perusahaan Multinasional
D Kartikawangi
PT. Gramedia Pustaka Utama 1, 250, 2013
122013
Employee engagement during COVID-19 in Malaysia
A Mustaffa, S Lajuma, W Wider
Frontiers in sociology 7, 976966, 2022
82022
Focus Group Based Evaluation of Social Media Usage in Indonesia's Digital Government
D Kartikawangi
Asian Journal for Public Opinion Research 8 (1), 41-58, 2020
82020
Kearifan Lokal dalam Implementasi Cause Related Marketing untuk Keberlanjutan Bisnis
D Kartikawangi
Jurnal ASPIKOM 3 (5), 874-890, 2018
72018
Two-way symmetrical communication pattern: company strategy to build engagement through social media
CN Girsang, D Kartikawangi
Jurnal Komunikasi 13 (2), 271-286, 2021
62021
Komunikasi Akomodatif Untuk Mewujudkan Harmoni sosial
R Dahesihsari, D Kartikawangi, CRP Ajisuksmo, K Sihotang, J Murniati
Penerbit Unika Atma Jaya Jakarta, 2019
62019
THE IMPLEMENTATION OF COMMUNICATION ACCOMODATION THEORY IN CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY: INDONESIA CASE
D Kartikawangi
INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITY STUDIES, ISSN: 1309 …, 2013
62013
Internal communication in building organizational culture and organizational branding of government institution
S Wardhani, D Kartikawangi
Proceedings of the 2nd International Conference on Inclusive Business in the …, 2019
52019
The airline crisis communication: A text analysis of AirAsia’s press release related to the plane crash from December 28, 2014–March 4, 2015
F Adi, D Kartikawangi
Jurnal InterAct 5 (2), 83-101, 2016
52016
Teori Konvergensi Simbolis (Symbolic Convergence Theory) Dalam Kajian Pustaka
D Kartikawangi
Jurnal Interact 2 (2), 71-81, 2013
52013
Corporate Culture and Internal Communication Influence on Millenial Employee Engagement
MR Prasetya, D Kartikawangi
Jurnal Aspikom 6 (2), 387-401, 2021
42021
The analysis of the use of communication technology to the effectiveness of internal communication
E Adam, D Kartikawangi
Jurnal InterAct 7 (1), 20-27, 2018
42018
Konvergensi Simbolis dalam Manajemen Strategis Komunikasi Terintegrasi 2.0
D Kartikawangi
Jurnal Public Relations Indonesia 2 (3), 17-27, 2015
42015
BAHASA IKLAN DAN PEMBERDAYAAN PEREMPUAN: SEBUAH KAJIAN KOMUNIKASI DAN BAHASA TERHADAP IKLAN TV PRODUK “CITRA”
KE Sukamto, D Kartikawangi
Jurnal Ranah 1 (No. 2), 2012
4*2012
Dinamika Komunikasi Eksternal Organisasi: Konvergensi Simbolis dan Komunikasi Akomodasi Dalam Relasi Perusahaan Multinasional Dengan Pemerintah Dan Masyarakat di Indonesia
D Kartikawangi
32009
Evaluasi Pelaksanaan Strategi Komunikasi dalam Melestarikan Ondel-ondel di Jakarta
A Salomo, D Kartikawangi
Jurnal Komunikasi Global 11 (2), 248-273, 2022
22022
Komunikasi dan Isu Publik
D Kusumawati, N Maulia, L Hanief, M Teguh, A Naryoso, A Saptyasari, ...
ASPIKOM dan Universitas Katolik Widya Mandala Surabaya, 2015
22015
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20