Ikuti
Luh Sukariasih
Luh Sukariasih
University of Halu Oleo
Email yang diverifikasi di uho.ac.id - Beranda
Judul
Dikutip oleh
Dikutip oleh
Tahun
Development of interactive multimedia on science learning based adobe flash CS6
L Sukariasih, E Erniwati, A Salim
International Journal for Educational and Vocational Studies 1 (4), 322-329, 2019
382019
Improving the learning outcomes of knowledge and inquiry skill domain on third grade students of smp negeri 14 Kendari through the guided inquiry learning model assisted by …
L Sukariasih, IGPE Saputra, FA Ikhsan, AE Sejati, K Nisa
Geosfera Indonesia 4 (2), 175-187, 2019
272019
Studies the use of smartphone sensor for physics learning
L Sukariasih, L Erniwati, LH Sahara, S Fayanto
Int. J. Sci. Technol. Res 8 (10), 862-870, 2019
222019
Implementation of quantum teaching model on improving physics learning outcomes in the cognitive domain at junior high school
S Fayanto, M Musria, E Erniwati, L Sukariasih, H Hunaidah
IJIS Edu: Indonesian Journal of Integrated Science Education 1 (2), 131-138, 2019
222019
The implementation of multimedia on physics learning based on direct instruction model in the topic of light
S Fayanto, M Misrawati, D Sulisworo, HFN Istiqomah, L Sukariasih
Indonesian Journal of Learning Education and Counseling 1 (2), 124-132, 2019
192019
Investigating the effectiveness of inquiry learning and direct learning models toward physics learning
F Fatmawati, L Sukariasih, S Fayanto, H Retnawati
First International Conference on Progressive Civil Society (ICONPROCS 2019 …, 2019
152019
Application of SSCS model (Search, Solve, Create and Share) for improving learning outcomes: the subject of optic geometric
L Sukariasih, AS Ato, S Fayanto, LO Nursalam, L Sahara
Journal of Physics: Conference Series 1321 (3), 032075, 2019
142019
Development of integrated natural science teaching materials webbed type with applying discourse analysis on students grade VIII in Physics class
L Sukariasih
Journal of Physics: Conference Series 846 (1), 012028, 2017
142017
The use of cognitive conflict strategy to reduce student misconceptions on the subject matter of rectilinear motion
L Sukariasih
International Journal of Education and Research 4 (7), 483-492, 2016
112016
Improving the skill of physics science process through guide discovery method in students at senior high school
L Sukariasih, IG Purwana, L Sahara, B Reskiawan
1st International Conference on Advanced Multidisciplinary Research (ICAMR …, 2019
82019
Penerapan pembelajaran creative problem solving untuk meningkatkan keterampilan berpikir kritis fisika peserta didik kelas XI-IPA 3 SMA Negeri 1 Watubangga
IGPE Saputra, L Sukariasih
JPFT (Jurnal Pendidikan Fisika Tadulako Online) 7 (3), 2019
62019
Penerapan model pembelajaran discovery untuk meningkatkan keterampilan proses sains dan penguasaan konsep ipa peserta didik kelas viiid smp kartika XX-6 Kendari
M Hunaidah, L Sukariasih, IGPE Saputra
JPFT (Jurnal Pendidikan Fisika Tadulako Online) 7 (3), 2019
62019
Penggunaan Strategi Konflik Kognitif Untuk Mengurangi Miskonsepsi Siswa pada Materi Pokok Gerak Lurus
L Sukariasih
Jurnal Aplikasi Fisika 12 (2), 4, 2016
62016
Pelatihan pembuatan video pembelajaran berbasis powtoon sebagai alternatif media pembelajaran pada guru SMP-TQ Mu’adz Bin Jabal Kendari
A Takda, L Tahang, L Sukariasih, L Sahara
Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara (JPMN) 1 (1), 8-17, 2021
32021
Pengembangan Mutimedia Pembelajaran IPA Terpadu Berbasis Adobe Flash Profesional Cs4 Pada Materi Zat Padat Di Alam
L Sukariasih, L Sahara, L Tahang
Jurnal Dedikasi Pendidikan 4 (2), 289-304, 2020
32020
Description of physics problem-solving in the topic of static fluid: Case study of physics education in Halu Oleo University
L Sukariasih, L Tahang, LO Nursalam, S Fayanto
Universal Journal of Educational Research. https://doi. org/10.13189/ujer, 2020
32020
Pengaruh Metode Pembelajaran dengan Pendekatan Inkuiri Terbimbing Terhadap Pemahaman Konsep dan Motivasi Belajar Fisika
N Ute, H Hunaidah, E Erniwati, L Sukariasih
Jurnal Pendidikan Fisika 9 (1), 1-17, 2021
22021
MENINGKATKAN HASIL BELAJAR DAN KETERAMPILAN INKUIRI PESERTA DIDIK PADA MATERI POKOK TEKANAN ZAT MELALUI PENERAPAN MODEL ARGUMENT DRIVEN INQUIRY (ADI)
M Hunaidah, E Erniwati, L Sukariasih
Journal of Banua Science Education 1 (1), 15-20, 2020
22020
Meningkatkan keterampilan proses sains dan hasil belajar materi pokok momentum dan impuls melalui model pembelajaran berbasis masalah bagi peserta didik SMAN 2 Mawasangka Tengah
S Sariani, M Anas, L Sukariasih
Jurnal Penelitian Pendidikan Fisika 5 (1), 100-108, 2020
22020
Edukasi Masyarakat dalam Upaya Penanggulangan Covid-19 Melalui Cara Pembuatan Tempat Mencuci Tangan
VHR Mongkito, L Sukariasih, L Sahara, H Husein
Jurnal Abdimasa Pengabdian Masyarakat 4 (2), 1-7, 2021
12021
Sistem tidak dapat melakukan operasi ini. Coba lagi nanti.
Artikel 1–20