Follow
Dimas Krisna Aditya
Dimas Krisna Aditya
Verified email at telkomuniversity.ac.id - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
The Influence of the Advancement of Social Media in The Visual Language of Indonesian Comics Strips
D Apsari, D Aditya
5th Bandung Creative Movement International Conference on Creative …, 2019
102019
Board Games As A New Media To Local Geniuses Narratives Case Study: BoardGame Project Based On Astrological System Of Kolenjer
DK Aditya, MIP Koesoemadinata, S Hidayat, T Wahab
4th Bandung Creative Movement International Conference on Creative …, 2018
102018
Mural sebagai media edukasi mengenai kebudayaan kecamatan Bojongsoang dengan memanfaatkan ruang dua dimensi yang terbengkalai
MA Althaf, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 4 (3), 2017
102017
Visualizations of Wayang Characters In Comics (Case Study: Bima and Arjuna Characters in The Arts of Ardisoma, Teguh Santosa and Is Yuniarto)
MIP Koesoemadinata, DK Aditya
Bandung Creative Movement (BCM) 3 (1), 2016
82016
Digital game prototyping using board game/table top as it’s mock up case study: Taman Putroe Phang game project
DK Aditya, AK Febrina
6th Bandung Creative Movement 2019, 2019
62019
Perancangan Komik Digital Sebagai Media Edukasi Penyakit Gigi Dan Mulut Yang Umum Terjadi Pada Remaja
TKA Ramadhan, DK Aditya, OA Supriadi
eProceedings of Art & Design 8 (6), 2021
32021
Perancangan Aplikasi Mobile Sebagai Media Informasi Pertolongan Pertama Pada Korban Kecelakaan Lalu Lintas
I Lazuardi, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 8 (2), 2021
32021
Perancangan Buku Seri Infografis Biologi Sebagai Media Pembelajaran Untuk Smp Kelas Ix.
MR Maulana, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 5 (1), 2018
32018
SOSIALISASI TINDAKAN PREVENTIF MENGHADAPI PENULARAN COVID-19 BAGI PELAJAR SMA MENGGUNAKAN MEDIA KOMIK WEB TOON
DK Aditya
SENADA (Seminar Nasional Manajemen, Desain dan Aplikasi Bisnis Teknologi) 5 …, 2022
22022
Perancangan Buku Pada Kain Tapis Lampung Sebagai Media Untuk Menigkatkan Kepedulian Terhadap Budaya Lampung
NR Amrullah, ND Nugraha, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 7 (2), 2020
22020
Perancangan Media Edukasi Untuk Mengenalkan Kebiasaan Merapikan Barang Pada Anak Sejak Dini Berdasarkan Metode Konmari Oleh Marie Kondo
R Wahyuni, ND Nugraha, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 7 (2), 2020
22020
Perancangan Media Informasi Kesenian Rudat Berbasis Augmented Reality Untuk Remaja Di Tasikmalaya
MF Nisa, ND Nugraha, DK Aditya
EProceedings of Art & Design 7 (2), 2020
22020
PEMANFAATAN APLIKASI GAME SEBAGAI MEDIA PEMBELAJARAN DAN PENGENALAN PELAJARAN SEJARAH: Studi kasus: Perancangan Game Falsafah Raden Intan II
DK Aditya
SENADA (Seminar Nasional Manajemen, Desain dan Aplikasi Bisnis Teknologi) 3 …, 2020
22020
Perancangan Media Pembelajaran Kreatif Untuk Belajar Aksara Lontara
MY Abdillah, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 6 (2), 2019
22019
Sangkan Hurip, a board game design project based on Kolenjer Astrological math narratives
D Aditya, MI Koesoemadinata, S Hidayat, T Wahab
5th Bandung Creative Movement International Conference on Creative …, 2019
22019
Perancangan Media Edukasi Tanggap Menghadapi Bencana Banjir Untuk Anak-Anak Di Dayeuhkolot
DS Lestari, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 4 (3), 2017
22017
Perancangan Board Game Mengenai Bahaya Pornografi
IAP Kuswaya, DK Aditya, B Melga
eProceedings of Art & Design 3 (3), 2016
22016
Perancangan buku ilustrasi jurus tunggal ikatan pencak silat Indonesia untuk usia 9-10 tahun
D Sulistianto, A Kadarisman, DK Aditya
eProceedings of Art & Design 3 (3), 2016
22016
Promoting animation technology in preserving and reintroducing Wayang Cina Jawa to younger generations
A Lionardi, DK Aditya, IGAR Lawe
Sustainable Development in Creative Industries: Embracing Digital Culture …, 2023
12023
The application of the philosophy and technical style of Batuan Bali painting to the modern narratives and process
DK Aditya, IDAD Putra
Sustainable Development in Creative Industries: Embracing Digital Culture …, 2023
12023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20